سفارش تبلیغ
صبا ویژن

90/1/6
11:44 صبح

حاشیه های روسری خبرنگار اسپانیایی در مصاحبه با احمدی نژاد

بدست چکنویس در دسته سیاسی


پایگاه خبری تحلیلی باکری آنلاین

 

 

وقتی حجاب از روی سر رسانه‌های اقتدار گرا می‌افتد

مصاحبه احمدی نژاد با خبرنگار زن شبکه یک ملی اسپانیا با یک حاشیه همراه بود. در بخشی از این مصاحبه و برای لحظاتی کوتاه روسری از روی سر خبرنگار می افتد. اتفاقی که در زمان امام هم افتاده بود.

 

به گزارش باکری آنلاین، اما این حاشیه طبق معمول دستاویز گروهی قرار گرفت تا با آن مجدداً همه ارزش های زنده شده توسط دولت را فراموش کنند و با زیر سوال بردن رئیس جمهور، فضای سنگ اندازی را مجدداً باز کنند.


سایت های مدعی ادب در ترفندی نخ نما شده، بدون ارائه دلیل منطقی مجدداً سعی دارند همه چیز را به گردن رئیس دفتر رئیس جمهور بیاندازند و آن را نتیجه نگاه لیبرالی! دولت و شخص رئیس دفتر می دانند! موضوعی که استفاده از آن دیگر کاملاً لوث شده است.


اما شاید جالب باشد که بدانید در زمان امام خمینی نیز چنین اتفاقی برای وی افتاده است. در آن مصاحبه امام به آن خبرنگار گفت :"...
اگر پوشش اسلامی را دوست ندارید،مجبور نیستید بپوشید...".


نام آن خبرنگار زن "اوریانا فلانچی" بود؛ خبرنگار ژورنال فرانسوی که با شخصیت های برجسته ی سیاسی دنیا مصاحبه کرده بود و نوعا در مصاحبه های خود پیروز بود و مخاطب را به انفعال می کشاند (اضافه می کنم: آنچه در گفتگوهای فلانچی با رهبران سیاسی جهان چشمگیر بود سؤالات رک و بی پرده این زن روزنامه نویس بود که بارها خشم طرف مصابحه اش را برانگیخته بود ) ، باز بر مسئله حجاب و پوشش اسلامی زوم کرد. برخورد عالمانه همراه با اقتدار امام درباره مسئله حجاب، فالانچی را عصبانی و منفعل کرد.


بخشی از مصاحبه در ذیل آمده است:


سوال:
خواهش می کنم امام، باید هنوز از شما سؤالات زیادی بکنم. مثلا از این چادر که بر من پوشانده اند تا خدمت شما برسم و شما به زور به زنان می پوشانید. به من بگویید چرا زنان را مجبور می کنید که خود را مخفی کنند در زیر پوششی که پوشیدن آن مشکل و بیهوده است؟که با آن نه می شود حرکت کرد،در حالی که همان زنان نشان داده اند که مثل مردان اند. مثل مردان مبارزه کرده اند،زندان کشیدند،شکنجه دیدند و مثل مردان انقلاب کردند؟


امام:
زنانی که انقلاب کرده اند،زنانی هستند که پوشش اسلامی داشته اند و یا دارند. نه زنان شیک پوش بزک کرده مثل شما،که اینور و آن ور می روند بدون پوشش و یک دو جین مرد را دنبال خود می کشند.عروسکانی که بزک می کنند و به خیابان ها می آیند و سرو سینه و موی و فرم بدن خود را نشان می دهند،بر ضد شاه قیام نکردند. هیچ کار مفیدی انجام ندادند. نمی دانند خود را چگونه مفید قرار دهند. نه به صورت اجتماعی ،نه به صورت سیاسی ونه حتی به صورت حرفه ای و تخصصی و این به دلیل این است که خود را به نمایس می گذارند،برای مردان حواس پرتی می آورد و آزارشان می دهد،همچنین باعث حواس پرتی سایر زنان وآزار و حسرت آنان می شود.


سوال:
صحیح نیست امام، در هر حال منظورم فقط یک پوشش نیست،بلکه چیزی است که باعث عقب افتادن زنان از انقلاب می شود. همین که زنان نمی توانند در دانشگاه با مردان تحصیل کنند و نه با مردان می توانند کار کنند،نه اینکه در دریا و استخر با مردان شنا کنند و باید جداگانه با چادر شیرجه بروند،راستی با چادر چگونه می شود شنا کرد؟


امام:
تمام این مسائل ربطی به شما ندارد. رسوم و آداب ما به شما مربوط نیست.اگر پوشش اسلامی را دوست ندارید،مجبور نیستید بپوشید. برای اینکه پوشش اسلامی،برای زنان و جوان حسابی است  .....


سوال: متشکرم. حالا که به من می گویید، زود برش می دارم.ولی به من بگویید زنی مثل من،که همیشه بین مردان زندگی کرده و مو و سینه و گوش های خود را نشان می داده و در جبهه جنگ با سربازان خوابیده،آیا به نظر شما یک زن بی اخلاق یا پیر زنی ناحسابی هستم؟


امام:
این را وجدان شما می داند. من احوالات شخصی را قضاوت نمی کنم.نمی توانم بدانم که زندگی شما اخلاقی بوده یا غیر اخلاقی ویا چگونه با سربازان به سر برده اید.این چیزهایی که گفتم،در زندگی طولانیم به این تجربه رسیده ام که اگر پوشش نباشد،زنان نمی توانند به نحو مفید و سالمی کار کنند و نه حتی مردان قوانین ما قوانین با ارزشی هستند.


حالا سوال این است که آن زمان رئیس دفتر امام و یا مسئول دیگری، وجود نداشته که به آن زن خبرنگار تذکر دهد؟ شاید هم آن زمان هنوز رسانه های مدعی وجود نداشته اند که بخواهند فریاد "وا اسلاما" سر بدهند.


مسئله ای که قابل ذکر است و این سایت ها بدان اشاره ای نکرده‌اند این است که افتادن روسری فقط برای چند لحظه بوده، مطلبی که حتی بی بی سی هم به آن اشاره کرده است. در زیر عکس تصویر مربوط به این خبر، بی بی سی نوشته است که تنها در "بخشی" از مصاحبه روسری از روی سر آن خبرنگار افتاده است.


bbc.JPG



 


نکته قابل توجه دیگر این است که امام خمینی نه تنها یک رهبر سیاسی بلکه یک عالم، روحانی و مرجع تقلید نیز بودند و این در حالی است که احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهور تنها یک مقام سیاسی است. به طور حتم امام خمینی اشراف کاملی هم بر قوانین و هم بر احکام شرعی داشتند. 


این ها رو هم بخونید بدک نیست...

احمدی نژاد، مردی از فرداست...

هفت سین امنیتی