سفارش تبلیغ
صبا ویژن

90/3/1
5:2 عصر

مته به خشخاش میذارم(منافقانه)

بدست چکنویس در دسته نفاق نامه(منافقانه)

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام

خانه نشینی 11 روزه محمود احمدی نژاد دستاویزی بود تا رسانه های خارجی و نا رسانه های داخلی موضوعی جدید برای قدم زنی روی اعصاب مردم پیدا کنند و با آب و تاب فراوان به پوشش آن بپردازند. در این بین انچه از نارسانه های داخلی انتظار می رفت فراتر از این بود. این رسانه های ولایی، که پیروی از ولایت را تنها مختص دیگران میدانند، نتنها به سخنان رهبر انقلاب در مورد منشور اخلاقی رسانه ها اهمیتی ندادند بلکه بعد از این ماجرا آتش تنور خود را داغ تر کردند. آنجا بود که باز امام خامنه ای در دیدار خود با مردم فارس دوباره به نقش نویسندگان داخلی به دامن زدن به این قضایا هشدار دادند. اما باز شاهد آن بودیم( و هستیم) که این رسانه های مدعی ولایت بعد از سکوت چند روزه خود در برابر این فرمایش معظم له دوباره شروع به توهم پراکنی در سطح جامعه کردند. نمونه ها بسیار است.

 

حالا مروری کوتاه بر مقاله سایت الف داشته باشیم و با انچه که رهبر انقلاب فرموده اند مقایسه کنیم.

الف سایت وابسته به احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس در یادداشتی به تحلیل سخنان رئیس جمهور در گفتگوی تلویزیونی ایشان با بخش خبری 22:30 پرداخته است.

چند نکته درباره ولایت فقیهی که رئیس‌جمهور می‌گوید

او در فرازی دیگر از صحبت های خود در این زمینه می گوید: "نظام... بر دو پایه امام و امت استوار است..."
باید گفت در اینجا عبارت امام و امت در حالی مطرح می شود که ما پیش از این و در سال های حیات امام راحل عبارت دیگری را می شنیدیم. "امام امت" نه امام و امت.

 رئیس دولت همچنین می گوید:"ولی بدون ملت دست بسته است"
در پاسخ به رئیس جمهور و این صحبت او باید گفت که دستان ولی اگر بسته می شود در حالی است که ولی از ایجاد یا تکرار عاشورا ابایی ندارد.

رئیس جمهور ما در ادامه می گوید:"رابطه بین این دو (ولی و مردم) عشق و محبت است.
این صحبت، ذهن را به یاد توجیه کسانی می اندازد که مدعی اند مولا بودن علی (ع) یعنی قرارداشتن محبت او در دل مسلمانان و نه بیشتر. در حالی که این معنای ولی و ولایت نیست.

رئیس جمهور همچنین در موضع دیگری نیز به خاطره ای از مقام معظم رهبری اشاره می کند و به نقل از معظم له می گوید: "شما با خود من هم می توانید مخالفت و بحث کنید."
جناب آقای احمدی نژاد، شیعه اهل تأویل است نه فقط نصّ کلام. به راستی به نظر شما تأویل این جمله مقام معظم رهبری همین است که گفته اید یا همان است که گاهی به آن عمل می کنید...؟!
یا اینکه معظم له در واقع حرف دیگری زده اند و این شما بوده اید که چیز دیگری فهمیده اید؟!
جناب آقای رئیس جمهور، مشورت و محاجّه در ساحت ولی فقیه اشکالی ندارد اما مخالفت با امر ولی و اجرا نکردن دستورات او به هر دلیل، کاری است اشتباه.


نظر یکی از مخاطبان این مقاله در سایت الف:

  • بسم الله

    از حضرات ایمه هدی نقل اسم که جان مایه اخلاق جمعی "انصاف" است

    پس اول خودم و سپس شما را به رعایت انصاف دعوت میکنم
    1- عزیز نویسنده !
    شما بسیار بد انتقاد نموده اید و در برخورد با این سخنان کج سلیقگی نموده اید
    قطعا در بحث امام و امت ، مشروعیت امام به حضور و قبول امت نیست ولی مقبولیت اوست که لازمه برقراری حکومت است و از این روست که نبود و عدم همکاری امت ، بسته بودن دست ولی ، یعنی عدم کارایی حکومتی ولایت
    درباره 25 سال سکوت امیرالمومنین و صلح امام حسن و غیبت بقیه الله هم همین مساله مورد اشاره علما ست
    2- در رابطه با نوع ارتباط امت و ولی ، از منظر کاربردی حق با شماست که باید امت در حوزه هایی که شرع اجازه می دهد از ولی اطاعت کنند ولی همین اطاعت هم هنگامی موثر و پایدار است که بر محور "محبت" باشد . این رابطه دو طرفه است و اصلا رمز و علت تفاوت و برتری این مدل حکومتی همین محبت است --> از سمتی محبت منجر به اطاعت است "حبنا طاعتنا| و اط سمتی ضامن حقیقی اطاعت همین محبت !
    به همین دلیل است که تمام تمرکز دشمنان ولایت کاستن از این محبت است واز گذشته ها تا یه حال در این مسیر حرکت می کنند
    3- برادر من !
    شما بر پایه یک شنیده صرف ، {آن هم از کسی که در سال 84 فقط در یک موضوع (حمایت آقا از کاندیدای مطبوعشان) 3 یار نقل قولی رو مطرح کردند تا سرانجام تکذیب شد} می آیید و صغری کبری می کنید ؟
    این منطقی است ؟
    4- به نظرم اگر به هر دلیلی اصرار بر نقد رییس جمهور دارید ، حوزه هایی که بتوان در آن بسیار بهتر و کاری تر انتقاد نمود ، آن قدر زیاد و گسرده اند که انتخاب این چنین موضوعی در نیت نویسنده برای نقد ایجاد تشکیک می کند

    و خدا آگاه از سینه هاست ... 
     


 

  • بیانات رهبر انقلاب در مورد رسانه ها(دیدار با مردم فارس)----------------------------------

شما ببینید در همین پنج شش روز گذشته سر یک قضیه‌اى که آنچنان هم از اهمیت بالائى برخوردار نبود - سر مسئله‌ى اطلاعات و امثال اینها - چه جنجالى در دنیا راه انداختند. تحلیلها را بردند به این سمت که بله، در داخل نظام جمهورى اسلامى شکاف ایجاد شده است، حاکمیت دوگانه شده است، رئیس جمهور حرف رهبرى را گوش نکرده است! دستگاه‌هاى تبلیغاتىِ خودشان را از این حرفهاى سست و بى‌پایه پر کردند. ببینید چطور منتظر بهانه‌اند. ببینید چطور مثل گرگ در کمین نشسته‌اند که یک بهانه‌اى پیدا کنند، هر جور میتوانند، حمله کنند. میدانند که دولت مشغول تلاش و فعالیت و خدمت است. خب، واقعاً در کشور دارد خدمت انجام میگیرد. هر جا خدمت باشد، هم مردم طرفدار هستند، هم رهبرى طرفدار است. ما که راجع به شخص قضاوت نمیکنیم؛ ما کار را، خط را، جهتگیرى را ملاک و معیار قرار میدهیم. آنجائى که کار و خدمت و تلاش هست، حمایت ما هست، حمایت مردم هست. و بحمداللَّه امروز کار دارد انجام میگیرد. مسئولین دولتى هم حقاً و انصافاً دارند تلاش میکنند؛ هم اعضاى دولت، هم بخصوص خود رئیس جمهور. اینها شب و روز ندارند؛ من مى‌بینم، من از نزدیک شاهدم. اینها دائم مشغول کارند، مشغول خدمت و تلاشند. خب، اینها براى کشور خیلى باارزش است. بنده‌ى حقیر هم طبق اصول بنا ندارم در کارها و تصمیمهاى دولت وارد شوم. خب، مسئولیتها در قانون اساسى مشخص است؛ هر کس مسئولیتى دارد؛ مگر آنجائى که احساس کنم یک مصلحتى دارد تفویت میشود؛ مثل اینکه در همین قضیه‌ى اخیر اینجورى بود؛ انسان احساس میکند یک مصلحت بزرگى دارد مورد غفلت قرار میگیرد، تفویت میشود؛ خب، انسان وارد میشود که جلوى این تفویت مصلحت را بگیرد. این، مسئله‌ى مهمى نیست، نظائرش هم اتفاق مى‌افتد؛ اما مخالفین، دشمنان بیرونى، تریبون‌دارهاى بین‌المللى، بوقهاى تبلیغاتى، از همین مسئله استفاده میکنند براى اینکه فضاى تبلیغاتى را شلوغ کنند.

 عرض من به عناصر داخلى، به مردم دلسوز، به برادران و خواهرانى که در داخل با مسائل تبلیغاتى سر و کار دارند، این است که سعى کنند به این آشفتگى کمک نکنند. این که تحلیل بگذارند، یکى از آن طرف، یکى از این طرف، این علیه آن، آن علیه این، براى هیچ و پوچ، چه لزومى دارد؟ ... تا ما توى میدان هستیم، سایه‌ى لطف الهى هست. ماها - من یک جور، شما یک جور، آن دیگرى یک جور، چهارمى یک جور - اگر سراغ مسائل شخصى خودمان برویم و اهداف را فراموش کنیم، البته کمک الهى هم کم خواهد شد.

لینک ها مرتبط:

مشروح سخنان رئیس جمهور در گفتگوی ویژه خبری

رابطه رهبرانقلاب و من پدر و فرزندی است؛ دشمنان عاجزند و آب در هاوان می‌کوبند

دولت تا آخر پای ولایت فقیه ایستاده است

بیانات در دیدار هزاران نفر از مردم استان فارس

آقا تهرانی در مورد احمدی نژاد+کلیپ

ته دیگ: احمدی نژاد:بنده نمی بخشم افراد حزب اللهی که به من تهمت زاویه داشتن با رهبری عزیز انقلاب می زنند.

ممنون که خوندید.