سفارش تبلیغ
صبا ویژن

90/4/5
3:57 عصر

آیا مجلسی که در راس امور بود این است؟

بدست چکنویس در دسته سیاسی

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام

بالاخره امتحانات ترم تموم شد. از این به بعد یه کم وقت بیشتری دارم برای اینکه وب نویسی کنم.

نزدیکای ساعت 14 بود که hands free موبایل رو انداختم تا ببینم( بشنوم) که امروز دنیا دست کیه یعنی چی؟ ؟! خبرها شروع شد از دیدار رئیس جمهور سودان با رهبردوست داشتن و رای اعتماد مجلس به آقای نیکزاد گل تقدیم شما و ... و در آخر رسید به " نمایندگان به استفساریه  دو فوریتی درباره مدرک کارشناسی نمایندگان".

پارسال نمایندگان طرحی را تصویب کردند که به موجب آن در انتخابات مجلس باید نامزد نمایندگی دارای مدرک کارشناسی ارشد به بالا باشد.بیشتر از خود متن این قانون تبصره هایی بود که بدان اضافه کردند. ( انشاالله 10 سال بعد این مدرکه میشه دکترا،10 سال بعدش میشه Phd  ،و 10سال اون ورترش میشه نمی دونم چی شاید Phd++ مثل C++ آخرش چی باید فکر کرد)به موجب یکی از این تبصره ها نمایندگانی که سابقه یک دوره حضور در مجلس را داشته باشند مدرک کارشناسی آن ها معادل کارشناسی ارشد خواهد بود. به نظر حقیر اصلا نیازی به این تبصره نبود، چرا که این تبصره به نوعی شان مجلس را پایین آورد(خودمون اومدیم یه طرحی رو تصویب کردیم که امکان حضور نامزدهای دوره بعد رو کم کنیم بعد به مدرک خودمون یه رتبه ارتقا دادیم تا مشکلی از بابت رقابت بین کارشناسان ارشد نداشته باشیم، نوبر والله قاط زدم). نمایندگان نسبتا محترم و محترمه می توانستند از طریق از ما بهترون مدرک کارشناسی ارشد بگیرند. قضیه وقف دانشگاه آزاد که یادتان هست عصبانی شدم!. یا که اصلا بدو می رفتند از دانشگاه آزاد سر کوچه شون یه مدرک کارشناسی ارشد می گرفتند. قضیه بدین جا ختم نشد. تفسیر وزارت کشور از این مصوبه این بود که چون دوره نمایندگی نمایندگان مجلس هشتم در زمان ثبت نام به پایان نرسیده، پس آنها مشمول تبصره این قانون نمی?شوند و با مدرک لیسانس نمی?توانند نامزد انتخابات مجلس نهم شوند.از این رو امروز طرح استفساریه?ای دو فوریتی در مجلس ارائه شد که در آن پرسیده شده بود: «حضور در بخشی از یک دوره مجلس، معادل یک دوره حضور در مجلس محسوب می?شود یا نه؟».

نمایندگان هم با سرعت دو فوریتی به این سوال آری گفتند و مملکت اسلامی را از این دوگانگی نجات دادند تا مبادا کسی به خود شکی راه دهد که نمایندگانی که دوره چهار ساله آن ها به پایان نریسده است هم کارشناس ارشد تشریف دارندنکته بین !

با شنیدن این خبر حالم گرفته شد می خواستم داد بزنم. چطوری است که بعد از درخواست رهبری برای تدوین سازوکاری از سوی مجلس برای نظارت بر نمایندگان، آقای مجلسبعد از گذشت حدود 1 سال و یک ماه  به این نتیجه نرسیدند کی و چگونه این سازوکار را فراهم کنند اما در مورد کارشناس ارشد شدنشان فورا تصمیم می گیرند؟ مدرک کارشناسی ارشدتان را بذارید دم مجلس تا نون نمایندگیتان را بخورید ما هم جون بکنیم تا ارشد قبول شیم. جوان این مملکت کلی زحمت بکشد کلی دود چراغ بخورد برود کنکور بدهد درس بخواند با همه مشکلات بی پولی و بی کاری و تجرد بسازد اما نمایندگان مجلس با فشار دادن دکمه 4 روی میزهایشان یکی یه رتبه مدرکشون را ارتقاء دادند. مرحبا به این مجلس


بعد از تحریر:

بالاخره چون مجلس در رأس امور است
- می تواند قانونی را تصویب کند که همه جوانب آن در نظر گرفته نشده
- می تواند به منتخب ملت بی احترامی کند
- می تواند به ایرادات قانونی رییس جمهور به یک مصوبه اعتراض کند
- می تواند علیرغم نظر رهبری مخالف با نظارت بر نمایندگان باشد
- می تواند نظر رهبر انقلاب را به رأی بگذارد ( ماجرای دانشگاه آزاد و شورای عالی انقلاب فرهنگی )
و خیلی کارهای دیگر که میتواند انجام دهد چون که
" مجلس در رأس امور است "

نمایندگان محترم! سر انتخابات مجلس یک دو دو یی نشان تان دهین که یکش ناپیدا. 


90/4/4
5:32 عصر

بداخلاقی مجلس در جلسه تاریخی با رئیس جمهور

بدست چکنویس در دسته سیاسی

خانه ملت که خود نماد و زاییده مردم سالاری و نظر مردم است در حالی که "مهر تایید یا رد" سجادی را اختیار داشت، با دو-دو کردن در خلال سخنان منتخب همین مردم مرتکب اشتباهی آشکار شد و تصویری غیرواقعی از ذات خانه ملت را به نمایش گذاشت؛ تصویری که در آن خانه ملت سخنان مخالف بی تاثیر در تصمیم خود را هم تحمل نمی کند.

ادامه مطلب...