سفارش تبلیغ
صبا ویژن

89/10/16
8:33 عصر

شکایت از احمدی نژاد

بدست چکنویس در دسته سیاسی

بسم الله

نگارنده وبلاگ "باید کاری کرد" در آخرین مطلب خود به شکایت از محمود احمدی نژاد پرداخت . در صورت تمایل شما هم می توانید شکایت خود را اعلام نمائید .
وی از زبان یک آقازاده مشهور نوشت: من از احمدی نژاد شکایت دارم چرا که با اجرای هدفمند شدن یارانه ها دیگر نانواها آرد شرکت های پدرم را نمی‌خرند؛ می‌گویند بی کیفیت است، مشتری هایمان میپرند. آخر کسی نیست بگوید پدر من چه گناهی کرده است. اصلأ پدرم هیچ، به فکر نون‌خشکی‌ها و نمکی‌ها نیستی که دیگر نان خشک گیر نمی‌آورند؟!من از احمدی نژاد شکایت دارم، او به چه حقی اتومبیل خود را برای کمک به مسکن مدد جویان بهزیستی به حراج گذاشته؟ لابد مردم انتظار دارند پدر من هم، هم ماشین 60 میلیونی خود وهم ماشین 50 میلیونی من را برای کمک به مردم بفروشد؟!
من از احمدی نژاد شکایت دارم چرا که دیگر با اجرای هدفمند کردن یارانه ها من نمیتوانم آب استخر خانه‌مان را هر هفته عوض کنم!
من از احمدی نژاد شکایت دارم چرا که به اسم عدالت مسئولین را عوض میکند و میگوید نیاز به تغییر داشت؛ آخر فکر نمی‌کنید که محبوبیتتان کمتر میشود؟! میخواهی بگویی اگر حق را ببینی نمیتوانی سکوت کنی؟ میخواهی بگویی منافع ملی مهم تر از منافع شخصی و محبویت است؟ برو آقا! ما خودمون ذغال فروشیم!
من از احمدی نژاد شکایت دارم چرا که به دلیل رسوا کردن عده‌ای و رسوایی اخبار رسانه‌های غربی ،مخاطبان شبکه هایی را که پدر من سرمایه گذار آن بود کم و بی اعتبار کرد.
مثلا در برنامه ای که پدرم مدیرش بود ما می‌گفتیم که در ایران زن ها نمی‌توانند از خانه‌هایشان بیرون بیایند، ولی شما برای لجبازی با ما یک زن را وزیر میکنی بی انصاف!
من از احمدی نژاد شکایت دارم چرا که پرستیژ خبرنگاران حرفه‌ای رسانه‌های غربی را رعایت نمی‌کند، سوال آنها را با سوال جواب می‌دهد و خبرنگار با سابقه، لال‌مونی می‌گیرد. نمی‌گوئید آن خبرنگار را از کار بیکار می‌کنید؟ او به هزاران امید و پاداش برای به چالش کشیدن تو آمده بود! فکر زن بچه اش نیستی بی رحم!
من از احمدی نژاد شکایت دارم چرا که مانند اوباما رئیس جمهور آمریکا، قانون همجنس گرایی را برای نظامیان امضا نمی‌کند. مگر نمی‌گوئید آزادی است پس کو!
من از احمدی نژاد شکایت دارم چرا که مدام به فکر آیندگان است. من هم اکنون رفاه می‌خواهم،آخر اگر من بچه دار نشوم، آیندگان به درد عمه ام می‌خورد!
من از احمدی نژاد شکایت دارم چرا که با غنی کردن شهرستان‌ها و نقاط دور دست به آب، برق، گاز، تلفن، مدرسه، بیمارستان، ورزشگاه، اشتغال و مسکن از مهاجرت جوانان شهرستانی برای حضور در تهران جلوگیری کرد تا جمعیت تهران افزایش پیدا نکند و در این صورت دیگر پدر من به بهانه تراکم جمعیت نتواند پول بگیرد و طرح کاهش جمعیت در تهران را ارائه کند.
من از احمدی نژاد شکایت دارم چرا که او شأن ریاست جمهوری را شکست و با مردم کوچه و بازار ، جوانان و پیران روستایی هم صحبت شده.
من از احمدی نژاد شکایت دارم چرا که او جامعه پزشکی را به سخره گرفته است و به جای روزی 8 ساعت استراحت مفید در روز فقط 5 ساعت استراحت می‌کند و مابقی را به کار مشغول است. شاید برخی خام اندیشان گمان کنند که این کار پسندیده است و جای گله نیست اما باید به آنها یادآوری کنم کسی که در مسند ریاست جمهوری است وقتی بدین گونه فعالیت کند پس از مدتی به این نتیجه می‌رسد که وقتی مسئولین می توانند 19 ساعت کار کند، چرا نکند؟ پس باید پدر من 19 ساعت کار کند!
من از احمدی نژاد شکایت دارم چرا که او هیچ اعتقادی به صنعت گردشگری ندارد، به خارج می رود، از این جلسه به آن جلسه سفر استانی می‌رود، از این شهر به آن شهر فقط سخنرانی و جلسه و دیدار و ...آیا نباید به عنوان یک مسئول حداقل در ایام نوروز به گردشگری ارج نهاده و در ویلایی در شمال یا کیش و یا ...اقامت گزیند؟
من از احمدی نژاد شکایت دارم چرا که در مطبوعات خواندم که طبق بررسی یک مرکز تحقیقاتی، توهین مستقیم به رئیس جمهور در رسانه‌ها در مورد دو رئیس جمهور سابق تنها به تعداد انگشتان دست اتفاق افتاده است. اما در مورد شما تا چند ماه پیش، بیش از هزارو پانصد بار. یاد بگیرید! فضا را مثل گذشتگان آزاد بگذارید تا رسانه ها حرف بزنند، اگر نگذارید حرف بزنند آنها مجبور می شوند توهین کنند!!!
(البته این آمار برای چند سال پیش است)
من از احمدی نژاد شکایت دارم چرا که وامهایی که برای برج سازی پدرم بود را قطع کرد و وام آنها را به کشاورزان و دامداران و بیکاران داد!
من از احمدی نژاد شکایت دارم چرا که شنیده‌ام فرزندش را به سربازی فرستاده، او که نمی تواند برای فرزندانش کاری بکند و او را به سربازی نفرستد، چطور باید از او انتظار داشت که برای ملت ایران کاری انجام دهد؟
من از احمدی نژاد شکایت دارم چرا که به مردم خیانت کرده‌، از جمله این خیانت ها بالابردن سطح توقعات مردم است. دولت، کار را به جایی رسانده که مردم آن روستای دور افتاده ، آب آشامیدنی بهداشتی می خواهند و مردم آن منطقه برای فرزندانشان شغل طلب می کنند!! آقای رییس جمهور در کجای دنیا سراغ دارید مردم بیمارستان و راه بخواهند؟!
من از احمدی نژاد شکایت دارم چرا که می‌خواهد رئیس جمهورهای گذشته را کنف کند. مگر قرار است همه کارهای بزرگی که نیاز کشور است در دولت شما اتفاق بیفتد؟ طرح هدفمند کردن یارانه‌ها، طرح سهمیه بندی بنزین، طرح سهام عدالت، خود کفایی در بسیاری از محصولات، پیشرفت های علمی پزشکی نظامی و... وهزاران طرح که گذشتگان آرزوی آن را داشته اند و انجام نداده اند، به چه معناست؟ می‌خواهید رئیس جمهورهای گذشته را کنف کنید!حالا که چی! واقعا که!!
من از احمدی نژاد شکایت دارم چرا که همه آمارهای شما به گونه‌ای مشکل دارد؟ همه طرح هایی که اجرا کرده‌اید، حتی عددهایی که بانک جهانی در مورد رشد تولید ناخالص داخلی، افزایش میزان خصوصی سازی، افزایش رشد اقتصادی، افزایش فعالیت های عمرانی و... داده است مشکل دار است. آمارهای شما فاقد اعتبار است، خودتان را اصلاح کنید! هر چیزی که به نحوی به شما ارتباط پیدا کند فاقد ارتباط است. البته بی‏ انصاف نیستیم ضعف ها را می بینیم و حتی آن را برجسته هم می‌کنیم.
من از احمدی نژاد شکایت دارم چرا که شنیده ام زمانیکه شهردار بوده از خانه برایش ناهار می‌بردند و غذای شهرداری را نمی خورد، این کار نشانه چیست؟ آیا جز استثمار کردن و نادیده گرفتن حقوق زنان چیز دیگری است؟ بیچاره همسرتان که باید صبح زود بیدار می‌شد و غذا را آماده می‌کرد و لابد تا شب هم منتظر می‌ماند تا ظرف نشسته را به خانه بازگردانید و بشوید، البته این سرنوشت غمبار و محتوم زن ایرانی است. چگونه می توان از شما انتظار دفاع از حقوق زن را داشت؟
من از احمدی نژاد شکایت دارم چرا که از زمان ریاست جمهوری او سفرهای خارج از کشور خانواده ما کم شده است.
من از احمدی نژاد شکایت دارم چرا که دیگر در برنامه‌های ماهواره به جای فیلم‌های قشنگ مدام اسم احمدی نژاد را می‌آورند.
من از احمدی نژاد شکایت دارم چرا که او نظم را به هم زده است وبرخی از برنامه‌ها را که قرار بود در چشم انداز بیست ساله تمام شود، طی 7سال تمام کرد!

این شکایتنامه ادامه دارد...
من از احمدی نژاد شکایت دارم.البته این تنها شکایت شخص من نیست .من ترسی ندارم که خودم را معرفی کنم من پسر ......هستم.یکی از طلبکاران انقلاب
این شکایت نامه را خیلی ها امضا کرده اند.
جمعیت طلبکاران انقلاب، ستاد پیگیری فاصله طبقاتی، انجمن حمایت از سلطنت طلبان، حزب جمهوری فقط ایرانی، بنیاد حمایت از مردم مظلوم اسرائیل، سایت‌های خبری سکوت نیوز،حزب باد نیوز، بی‌بصیرت آنلاین، فقط بکوب نیوز و اهالی روستای فتنه آباد و تفرقه‌شهر در استان ایرانی ایرانی نخر.
آیا این همه دلایل و امضا برای محاکمه احمدی نژاد کافی نیست؟
ما از قوه قضائیه انتظار داریم تا در اسرع وقت جلسه دادگاه احمدی نژاد را در ملأ عام برگزار کند.


89/10/14
6:13 عصر

کسوف

بدست چکنویس در دسته دانشگاه

بسم الله

امروز خورشید شاهد خورشید گرفتگی (کسوف) جزئی بودیم. قرار بود در دانشگاه انجمن نجوم نیز مراسمی داشته باشد، منم که عاشق نجوم بعد کلاس بدو رفتم جلو مسجد شهدا دانشگاه که قرار بود مراسم رصد خورشید گرفتگی در آنجا برگزار شود. دست انجمن نجومی ها درد نکنه. استقبال بسیار خوبی هم شده بود. انجمن نجوم با 3 تا تلسکوپ یک دور بین دوچشمی چند تا عینک و ساعت خورشیدی و ... حاضر شده بود. انجمنی ها در کل به غیر از چندتا ایراد کوچک (مثلا جای محاسبات نجومی خالی بود) عملکرد خوبی داشتند.

من خودم چندتا عکس گرفتم که می توانید در زیر ببینیدشان.

cheknevesht.parsiblog.com 

cheknevesht.parsiblog.com

cheknevesht.parsiblog.com

cheknevesht.parsiblog.com

cheknevesht.parsiblog.com

cheknevesht.parsiblog.com

cheknevesht.parsiblog.com

لکه های خورشیدی در این عکس ها به خوبی مشخص اند.

cheknevesht.parsiblog.com

cheknevesht.parsiblog.com 

عکس ها با کیفیت اصلی:

http://up.iranblog.com/images/jqa2qgo131o8kwfbbwzu.jpg
http://up.iranblog.com/images/c2cqdpj1pxcbnk1ofnqd.jpg
http://up.iranblog.com/images/zjoia7y015f192nwdf2v.jpg
http://up.iranblog.com/images/jqa2qgo131o8kwfbbwzu.jpg
http://up.iranblog.com/images/lzfpucr5pxns15ozsqk4.jpg
http://up.iranblog.com/images/oovjl5fz3k1mbsoga4t.jpg
http://up.iranblog.com/images/u6tbvgjy3g6nzm509wx7.jpg
http://up.iranblog.com/images/z20650x9xzz4tsfw9p1r.jpg
http://up.iranblog.com/images/othu9eh9p0d9hhd6abc2.jpg

 

 

زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست

                                  هر کسی نغمه خود خواند و از صحنه رود

                                                                        صحنه پیوسته بجاست

خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد

 

 

 


 


89/10/6
11:29 عصر

حکمت 31 نهج البلاغه - ایمان، کفر و تردید، شک-

بدست چکنویس در دسته مذهبی

بسم الله

وَ سُئِلَ [علیه السلام] عَنِ الْإِیمَانِ فَقَالَ الْإِیمَانُ عَلَى أَرْبَعِ دَعَائِمَ عَلَى الصَّبْرِ وَ الْیَقِینِ وَ الْعَدْلِ وَ الْجِهَادِ وَ الصَّبْرُ مِنْهَا عَلَى أَرْبَعِ شُعَبٍ عَلَى الشَّوْقِ وَ الشَّفَقِ وَ الزُّهْدِ وَ التَّرَقُّبِ فَمَنِ اشْتَاقَ إِلَى الْجَنَّةِ سَلَا عَنِ الشَّهَوَاتِ وَ مَنْ أَشْفَقَ مِنَ النَّارِ اجْتَنَبَ الْمُحَرَّمَاتِ وَ مَنْ زَهِدَ فِى الدُّنْیَا اسْتَهَانَ بِالْمُصِیبَاتِ وَ مَنِ ارْتَقَبَ الْمَوْتَ سَارَعَ إِلَى الْخَیْرَاتِ وَ الْیَقِینُ مِنْهَا عَلَى أَرْبَعِ شُعَبٍ عَلَى تَبْصِرَةِ الْفِطْنَةِ وَ تَأَوُّلِ الْحِکْمَةِ وَ مَوْعِظَةِ الْعِبْرَةِ وَ سُنَّةِ الْأَوَّلِینَ فَمَنْ تَبَصَّرَ فِى الْفِطْنَةِ تَبَیَّنَتْ لَهُ الْحِکْمَةُ وَ مَنْ تَبَیَّنَتْ لَهُ الْحِکْمَةُ عَرَفَ الْعِبْرَةَ وَ مَنْ عَرَفَ الْعِبْرَةَ فَکَأَنَّمَا کَانَ فِى الْأَوَّلِینَ وَ الْعَدْلُ مِنْهَا عَلَى أَرْبَعِ شُعَبٍ عَلَى غَائِصِ الْفَهْمِ وَ غَوْرِ الْعِلْمِ وَ زُهْرَةِ الْحُکْمِ وَ رَسَاخَةِ الْحِلْمِ فَمَنْ فَهِمَ عَلِمَ غَوْرَ الْعِلْمِ وَ مَنْ عَلِمَ غَوْرَ الْعِلْمِ صَدَرَ عَنْ شَرَائِعِ الْحُکْمِ وَ مَنْ حَلُمَ لَمْ یُفَرِّطْ فِى أَمْرِهِ وَ عَاشَ فِى النَّاسِ حَمِیداً وَ الْجِهَادُ مِنْهَا عَلَى أَرْبَعِ شُعَبٍ عَلَى الْأَمْرِ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْیِ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ الصِّدْقِ فِى الْمَوَاطِنِ وَ شَنَآنِ الْفَاسِقِینَ فَمَنْ أَمَرَ بِالْمَعْرُوفِ شَدَّ ظُهُورَ الْمُؤْمِنِینَ وَ مَنْ نَهَى عَنِ الْمُنْکَرِ أَرْغَمَ أُنُوفَ الْکَافِرِینَ وَ مَنْ صَدَقَ فِى الْمَوَاطِنِ قَضَى مَا عَلَیْهِ وَ مَنْ شَنِئَ الْفَاسِقِینَ وَ غَضِبَ لِلَّهِ غَضِبَ اللَّهُ لَهُ وَ أَرْضَاهُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ وَ الْکُفْرُ عَلَى أَرْبَعِ دَعَائِمَ عَلَى التَّعَمُّقِ وَ التَّنَازُعِ وَ الزَّیْغِ وَ الشِّقَاقِ فَمَنْ تَعَمَّقَ لَمْ یُنِبْ إِلَى الْحَقِّ وَ مَنْ کَثُرَ نِزَاعُهُ بِالْجَهْلِ دَامَ عَمَاهُ عَنِ الْحَقِّ وَ مَنْ زَاغَ سَاءَتْ عِنْدَهُ الْحَسَنَةُ وَ حَسُنَتْ عِنْدَهُ السَّیِّئَةُ وَ سَکِرَ سُکْرَ الضَّلَالَةِ وَ مَنْ شَاقَّ وَعُرَتْ عَلَیْهِ طُرُقُهُ وَ أَعْضَلَ عَلَیْهِ أَمْرُهُ وَ ضَاقَ عَلَیْهِ مَخْرَجُهُ وَ الشَّکُّ عَلَى أَرْبَعِ شُعَبٍ عَلَى التَّمَارِى وَ الْهَوْلِ وَ التَّرَدُّدِ وَ الِاسْتِسْلَامِ
فَمَنْ جَعَلَ الْمِرَاءَ دَیْدَناً لَمْ یُصْبِحْ لَیْلُهُ وَ مَنْ هَالَهُ مَا بَیْنَ یَدَیْهِ نَکَصَ عَلَى عَقِبَیْهِ وَ مَنْ تَرَدَّدَ فِى الرَّیْبِ وَطِئَتْهُ سَنَابِکُ الشَّیَاطِینِ وَ مَنِ اسْتَسْلَمَ لِهَلَکَةِ الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ هَلَکَ فِیهِمَا
قال الرضى و بعد هذا کلام ترکنا ذکره خوف الإطالة و الخروج عن الغرض المقصود فى هذا الکتاب.

و درود خدا بر او ، فرمود : (از ایمان پرسیدند ، جواب داد)
1ـ شناخت پایه هاى ایمان : ایمان بر چهار پایه استوار است : صبر ، یقین ، عدل و جهاد .

صبر نیز بر چهار پایه قرار دارد . شوق ، هراس ، زهد و انتظار. آن کس که اشتیاق بهشت دارد ، شهوت هایش کاستى گیرد ، و آن کس که از آتش جهنّم مى ترسد ، از حرام دورى مى گزیند ، و آن کس که در دنیا زهد مى ورزد ، مصیبت را ساده پندارد ، و آن کس که مرگ را انتظار مى کشد در نیکى ها شتاب مى کند .

 یقین نیز بر چهار پایه استوار است : بینش زیرکانه ، دریافت حکیمانة واقعیت ها ، پند گرفتن از حوادث روزگار ، و پیمودن راه درست پیشینیان . پس آن کس که هوشمندانه به واقعیت ها نگریست ، حکمت را آشکارا بیند ، و آن که حکمت را آشکارا دید ، عبرت آموزى را شناسد ، و آن که عبرت آموزى شناخت گویا چنان است که با گذشتگان مى زیسته است .

 و عدل نیز بر چهار پایه بر قرار است : فکرى ژرف اندیش ، دانشى عمیق و به حقیقت رسیده ، نیکو داورى کردن و استوار بودن در شکیبایى . پس کسى که درست اندیشد به ژرفاى دانش رسید و آن کس که به حقیقت دانش رسید ، از چشمة زلال شریعت نوشید ، پس کسى که شکیبا شد در کارش زیاده روى نکرده با نیکنامى در میان مردم زندگى خواهد کرد .

و جهاد نیز بر چهار پایه استوار است : امر به معروف ، نهى از منکر ، راستگویى در هر حال ، و دشمنى با فاسقان . پس هر کس به معروف امر کرد ، پشتوانه نیرومند مؤمنان است ، و آن کس که از زشتى ها نهى کرد ، بینى منافقان را به خاک مالید ، و آن کس که در میدان نبرد صادقانه پایدارى کند حقّى را که بر گردن او بوده ادا کرده است ، و کسى که با فاسقان دشمنى کند و براى خدا خشم گیرد ، خدا هم براى او خشم آورد ، و روز قیامت او را خشنود سازد .


2ـ شناخت اقسام کفر و تردید : و کفر بر چهار ستون پایدار است : کنجکاوى دروغین، ستیزه جویى و جُدُل ، انحراف از حق و دشمنى کردن .

 پس آن کس که دنبال توهم و کنجکاوى دروغین رفت به حق نرسید و آن کس که به ستیزه جویى و نزاع پرداخت از دیدن حق نابینا شد ، و آن کس که از راه حق منحرف گردید ، نیکویى را زشت ، و زشتى را نیکویى پنداشت و سر مست گمراهى ها گشت ، و آن کس که دشمنى ورزید پیمودن راه حق بر او دشوار و کارش سخت ، و نجات او از مشکلات دشوار است .

 و شک چهار بخش دارد : جدال در گفتار ، ترسیدن ، دو دل بودن ، و تسلیم حوادث روزگار شدن . پس آن کس که جدال و نزاع را عادت خود قرار داد از تاریکى شُبهات بیرون نخواهد آمد و آن کس که از هر چیزى ترسید همواره در حال عقب نشینى است ، و آن کس که در تردید و دودلى باشد زیر پاى شیطان کوبیده خواهد شد ، و آن کس که تسلیم حوادث گردد و به تباهى دنیا و آخرت گردن نهد ، و هر دو جهان را از کف خواهد داد .


آینده را در گذشته باید دید.


89/10/6
11:0 عصر

مصیبت بزرگ

بدست چکنویس در دسته امام خامنه ای

بسم الله الرحمن الرحیم

اگر هدف دانشجو این باشد که درس بخوانم، برای اینکه زندگی شخصی خودم را آباد کنم، بقیه هرچه شد، بشود؛ خطر خیلی بزرگی است. اگر جهت زندگی دانشجو این باشد که به مسائل جامعه و آنچه که می گذرد، بی اهمیت، بی اهتمام، بی علاقه و بی مبالات باشد، مصیبت خیلی بزرگی است.

فرض بفرمایید به دانشجو گفته شود که بخشی از نیروهای کشور دچار آفات عقیدتی و فکری اند، شانه بالا بیندازد و بگوید به من چه! همچنان که اگر بگویند بخشی از مردم در فلان جا دچار زلزله شدند و از بین رفتند، شانه بالا بیندازد و بگوید به من چه! بخشی لز مردم از لحاظ وضع معیشتی دچار دشواری و مشکلند، شانه بالا بیندازد و بگوید به من چه! این حالت بی تفاوتی مصیبتی خیلی بزرگ است. کسی که بناست فردا امور مملکت در دست او باشد، اینقدر نسبت به مسائل جامعه و سرنوشت مردم بی اعتنا باشد، خیلی نگران کننده است.

امام خامنه ای 76/11/11


حیا هم خوب چیزی است. 


89/10/4
11:41 صبح

تأکید احمدینژاد بر رسیدگی به پرونده رحیمی و پرهیز از چماق کردن آ

بدست چکنویس در دسته سیاسی

رئیس‌جمهور اخیرا با اشاره به سخنان مسئولین دستگاه قضایی مبنی بر اتهام فساد مالی محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور، از رسیدگی به پرونده وی استقبال و مانور تبلیغاتی کم سابقه بر روی این موضوع را غیر عادی قلمداد کرده و برگزاری دادگاه را منطقی ترین راه برای روشن شدن حقیقت دانسته است.
 
به گزارش رجانیوز، با وجود ابراز تمایل احمدی‌نژاد در روزهای اخیر مبنی بر رسیدگی به پرونده رحیمی و روشن شدن موارد اتهامی او، مشخص نیست دستگاه قضایی به چه دلیل با گذشت حدود 10 ماه از اولین باری که رئیس قوه به‌طور تلویحی به این موضوع اشاره کرد، نتیجه مشخصی در مورد رسیدگی‌های خود اعلام نمی‌کند و به‌طور مرتب با چماق کردن این موضوع بر سر دولت فسادستیز احمدی‌نژاد، برای افکار عمومی طرح مسئله می‌شود.

مسئولین قضایی در سخنرانی‎های اخیر خود تنها به موضوع این پرونده اشاره کرده و از زمان برگزاری دادگاه و رسیدگی به اتهامات رحیمی سخنی نگفته‌اند. اما این رویه یعنی اکتفا به کلی‌گویی و متهم کردن مقام دوم قوه مجریه قبل از اثبات در تریبون‌های رسمی، موجب سوءاستفاده شدید تبلیغاتی جریان‌های سیاسی مخالف و رقیب دولت شده است.
 
پرونده رحیمی و پروژه فاسد نمایی در دولت ضد فساد
 
موضوع پرونده قضایی محمدرضا رحیمی که از اوایل دولت دهم و همزمان با طرح معاون اولی وی در دولت احمدی نژاد از سوی الیاس نادران نماینده مجلس مطرح شد، پس از مدتی و با حضور رئیس جدید دستگاه قضا در مسند ریاست، به یکی از بندهای ثابت سخنان برخی مسئولان قضایی کشور تبدیل شد. به گونه‌ای که رئیس دستگاه قضا در اکثر سخنان خود به صورت غیر مستقیم به این پرونده  به عنوان یکی از بزرگترین پرونده‌های مفاسد اقتصادی که در دست بررسی است، اشاره می‌کند.

اما در آخرین اظهارنظر مسئولین قضایی و در اقدام تعجب برانگیز -در حالی که مسئولین قضایی حساسیت ویژه‌ای بر روی منتشر نشدن نام متهم پیش از احراز اتهام در رسانه‌ها داشته و با این استدلال حتی مانع از انتشار دفاعیه مهدی هاشمی شدند-، سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی  گفت: در مورد معاون اول رئیس جمهور، اتهام متوجه ایشان هست ولی این اتهام باید رسیدگی شود تا ببینیم منجر به محکومیت یا تبرئه ایشان می شود.
 
در عین حال، موضوع پرونده رحیمی به یکی از موضوعات مورد علاقه برخی نمایندگان مجلس و رسانه‌های آنها برای القای وجود مفاسد عظیم در دولت احمدی‌نژاد نیز تبدیل شده است، به نحوی که بیت الغزل مصاحبه‌های الیاس نادران و اخبار انتشار یافته در سایت الف وابسته به احمدتوکلی، در سال گذشته به این موضوع اختصاص داشت. این در حالی است که سکوت این نمایندگان در قبال پرونده‌ رحیمی در زمان ریاست وی بر دیوان محاسبات مجلس و پرداختن به این موضوع در زمان حضور وی در دولت احمدی نژاد، مورد انتقاد و سوال برخی از دانشجویان انقلابی در دیدار با آنها نیز قرار گرفته بود.

به‌نظر می‌رسد با تأکید اخیر احمدی‌نژاد بر رسیدگی قانونی به اتهامات رحیمی و پرهیز از گروکشی و چماق کردن این پرونده برای دولت، تشکیل دادگاه و رسیدگی فوری، منطقی ترین راه حل از سوی قوه قضاییه برای پایان دادن به اینگونه تبلیغات رسانه‌ای رقبای احمدی‌نژاد و تلاش برای فاسد نشان دادن دولت عدالت محور دهم است.

تأکید رئیس‌جمهور بر رسیدگی دقیق و غیرجانبدارانه، نشان از آمادگی او برای برخورد متناسب با معاون اول خود در صورت اثبات مدعیات فوق نیز هست. اما این تأکید و ابراز آمادگی در شرایطی بیان شده است که طی ماه‌های گذشته، اخبار موثقی از مقاومت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد پرداختن به پرونده بیست ساله فرزند خود مهدی هاشمی منتشر شده است. مقاومتی که پس از افشاگری احمدی‌نژاد در مناظره، با تهدید هاشمی رفسنجانی و زمینه سازی برای ایجاد آشوب‌های خیابانی مواجه شد.

در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 88، گروهی دیگر از رقبای اصولگرای احمدی‌نژاد در مجلس نیز با هدف القای فساد در دولت با استناد به گزارش دیوان محاسبات، از گم شدن یک میلیارد دلار پول در دولت سخن به میان آوردند که به ابزاری برای تخریب گسترده وی در انتخابات از سوی رقبایش تبدیل شد. این در حالی بود که دیوان محاسبات ماه‌ها پس از انتخابات در گزارشی که چندان هم رسانه‌ای نشد، اعلام کرد یک میلیارد دلار گم شده، پیدا شده است!

لینک خبر در رجا


از سوی دفتر ریاست جمهوری اعلام شد:

احمدی نژاد مخالف احضار رحیمی است


89/10/4
10:59 صبح

در آن لحظه به خدا پناه بردم

بدست چکنویس در دسته امام خامنه ای

بسم الله الرحمن الرحیم

چند روز پیش فایل های کامپیوتر را می گشتم که رسیدم به این فایل. نمی دانم که از کجا گرفتمش، امید وارم خوشتان بیاید.


  «آنچه که در خصوص تعیین رهبر واقع شد و بار این مسئولیت، بر دوش بنده کوچک ضعیف حقیر گذاشته شد؛ برای خود من حتی یک لحظه و یک آن از آنات گذشته زندگی، متوقع و منتظر نبود. اگر کسی تصوّر کند که در طول دوران مبارزه و بعدها در طول دوران انقلاب و مسئولیت ریاست قوه اجرایی، حتی یک لحظه در ذهن خودم خطور می دادم که این مسئولیت به من متوجه خواهد شد، قطعاً اشتباه کرده است. من همیشه خودم را نه فقط از این منصب بسیار خطیر و مهم، بلکه حتی از مناصبی که به مراتب پایین تر از این منصب بوده است - مثل ریاست جمهوری و دیگر مسئولیت هایی که در طول انقلاب داشتم - کوچک تر می دانستم...

البته در آن ساعات بسیار حساسی که سخت ترین ساعات عمرمان را گذراندیم و خدا می داند که در آن شب شنبه و صبح شنبه چه بر ما گذشت؛ برادرها از روی مسئولیت و احساس وظیفه، با فشردگی تمام، فکر و تلاش می کردند که چگونه قضایا را جمع و جور کنند، مکرر از من به عنوان عضو شورای رهبری اسم می آوردند، که البته در ذهن خودم آن را رد می کردم؛ اگر چه به نحو یک احتمال، برایم مطرح می شد که شاید واقعاً این مسئولیت را به من متوجه کنند.

در همان موقع، به خدا پناه بردم و روز شنبه، قبل از تشکیل مجلس خبرگان با تضرع و توجه و التماس، به خدای متعال عرض کردم: پروردگارا! تو که مدبّر و مقدر امور هستی؛ چون ممکن است به عنوان عضوی از مجموعه شورای رهبری، این مسئولیت متوجه من شود؛ خواهش می کنم اگر این کار ممکن است اندکی برای دین و آخرت من زیان داشته باشد، طوری ترتیب کار را بده که چنین وضعیتی پیش نیاید. واقعاً از ته دل می خواستم که این مسئولیت متوجه من نشود.

هر چه تلاش کردم نتیجه نداد

بالاخره در مجلس خبرگان، بحث هایی پیش آمد و حرف هایی زده شد که نهایتاً به این انتخاب منتهی شد. در همان مجلس، کوشش و تلاش و استدلال و بحث کردم تا این کار انجام نگیرد؛ ولی انجام گرفت و این مرحله گذشت.

من، همین الان خودم را یک طلبه معمولی و بدون برجستگی و امتیازی خاص می دانم؛ نه فقط برای این شغل با عظمت و مسئولیت بزرگ، بلکه - همان طور که صادقانه گفتم - برای مسئولیت های به مراتب کوچک تر از آن، مثل ریاست جمهوری و کارهای دیگری که در طول این ده سال داشتم؛ امّا حالا که این بار را روی دوش من گذاشتند، با قوّت خواهم گرفت؛ آنچنان که خدای متعال به پیامبرانش توصیه فرمود: «خذها بقوه » برای این مسئولیت، از خدا استمداد کردم و باز هم استمداد می کنم و هر لحظه و هر آن، در حال استمداد از پروردگار هستم تا بتوانم این مسئولیت را در حد وسع خود - که تکلیف هم بیش از وسع نیست - با قدرت و قوت و حفظ شأن والای این مقام، حفظ کنم و انجام بدهم. این، تکلیف من است که امیدوارم ان شاءالله مشمول لطف و ترحم الهی و دعای ولی عصر(عج) و مؤمنان صالح باشم. »12

هر چه اصرار کردم قبول نکردند

مقام معظم رهبری چند سال بعد به مناسبتی با اشاره به این موضوع، می فرماید:

  «بعد از رحلت امام (ره)، در آن روز اول که در مجلس خبرگان شرکت کردند، بنده هم عضو مجلس خبرگان بودم و بالاخره اسم این بنده حقیر به میان آمد و بحث کردند چه کسی را انتخاب کنیم و اتفاق کردند بر این که این موجود حقیر ضعیف را به این منصب خطیر انتخاب بکنند. من فعالیت کردم. مخالفت جدی کردم، نه این که می خواستم تعارف بکنم، خدا خودش می داند که در دل من، در آن لحظات چه می گذشت.

رفتم آنجا ایستادم و گفتم: آقایان صبر کنید، اجازه بدهید! - این ها همه ضبط شده و موجود است، هم تصویر و هم صدای آن هست - شروع کردم به استدلال که من را برای این مقام انتخاب نکنید. هر چه اصرار کردم، قبول نکردند. هر چه من استدلال کردم، آقایان مجتهدین و فضلایی که در آنجا بودند، استدلال های مرا جواب دادند. من قاطع بودم که قبول نکنم؛ ولی بعد دیدم چاره ای نیست. چرا چاره ای نبود؟ زیرا به گفته افرادی که من به آنها اطمینان دارم، این واجب، در من متعین شده بود؛ یعنی اگر من این بار را برنمی داشتم، این بار زمین می ماند. این بود که گفتم: قبول می کنم. چون دیدیم بار بر زمین می ماند، برای این که بار بر زمین نماند، آن را برداشتم. اگر کس دیگری آنجا بود یا من می شناختم که ممکن بود این بار را بردارد و دیگران هم او را قبول می کردند، یقیناً من قبول نمی کردم که این بار را بردارم. بعد هم گفتم: پروردگارا! توکل بر تو و خدا هم تا امروز کمک کرد. »13

ملاک های این انتخاب تاریخی

مهم ترین ملاک های مجلس خبرگان رهبری برای این تصمیم خطیر، عبارت بودند از:

  .1 صلاحیت علمی لازم معظم له برای افتأ در تمامی ابواب

  .2 عدالت و تقوای لازم برای رهبری امت اسلام،

  .3 بینش عمیق سیاسی، شجاعت، تدبیر، توان مدیریتی بالا و یک دهه تجربه بسیار ارزشمند در سطوح بالای مدیریتی که 8 سال ریاست جمهوری در سخت ترین شرایط جنگی، از جمله آنها بود.

افزون بر همه اینها، نظر صریح و بی پرده بنیان گذار انقلاب اسلامی نسبت به صلاحیت کامل معظم له برای تصدی امر رهبری که با شهادت تعدادی از افراد امین و مورد اعتماد امام به اثبات رسیده بود، خبرگان را در این تصمیم دلگرم تر نمود. در همان جلسه بود که حضرت آیه الله موسوی اردبیلی، ریاست قوه قضائیه، حاج سید احمد آقا خمینی؛ و نیز حجه الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی که همگی از یاران نزدیک و امین امام راحل بودند، شهادت دادند که بارها از زبان امام جملاتی را شنیدند که صراحت در صلاحیت حضرت آیه الله خامنه ای برای رهبری داشت.

آقای هاشمی رفسنجانی در یکی از سخنان خود، با اشاره به نخستین جلسه ای که برای حل مشکل قائم مقام رهبری در محضر امام برگزار شده بود و در آن جلسه سران سه قوه و حاج احمد آقا خمینی؛ و آقای مهندس میرحسین موسوی (نخست وزیر وقت) هم حضور داشتند، می گوید:

  «رهبری آیه الله خامنه ای را اولین بار امام مطرح فرمودند، در حالی که هیچ کدام از ما اساساً تصوری از این موضوع نداشتیم. »14

ایشان همچنین اضافه می کند:

مسأله دوم ما این بود که کسی را   ]برای رهبری بعد از امام  [   نداشتیم. یکی از بحث ها، همان جا همین بود که در آن جلسه ما گفتیم که خوب چه کسی؟ ما که آقایان را می شناسیم، ما که علمأ را می شناسیم، ما که همکارانمان را می شناسیم، چنین چیزی نمی شود. در آن جلسه بود که ایشان (امام خمینی ره) فرمودند: «همین آقای خامنه ای» به هر حال اولین بار امام فرمودند، ما اصلاً چنین تصوری نداشتیم، برای ما که غیرمنتظره بود و برای شخص رهبری هم اصلاً شوک آور بود. »15

همچنین، مرحوم حجه الاسلام والمسلمین حاج احمد آقا خمینی؛ یار و امین امام راحل (ره)، در حضور خبرگان ملت فرمود: وقتی حضرت آیه الله خامنه ای در سفر به کره شمالی بودند، امام گزارش های آن سفر را از تلویزیون می دیدند، آن منظره دیدار از کره، استقبال مردم یا سخنرانی ها و مذاکرات ایشان در آن سفر خیلی برایشان جالب بود و فرموده بودند: «الحق که ایشان شایستگی رهبری را دارند. »16 او همچنین در یکی از سخنان خود، خطاب به مقام معظم رهبری فرمودند:

  «حضرت امام بارها از جناب عالی به عنوان مجتهدی مسلم و بهترین فرد برای رهبری نام بردند. »17

خانم زهرا مصطفوی، صبیّه حضرت امام خمینی نیز می گوید:

  «من مدت ها قبل از برکناری قائم مقام رهبری، شخصاً از محضر امام درباره رهبری پرسیدم و ایشان از آیه الله خامنه ای نام بردند و پرسیدم که آیا شرایط مرجعیت و اعلمیت در رهبری لازم نیست و ایشان نفی کردند و از مراتب علمی ایشان پرسیدم و صریحاً فرمودند که «ایشان اجتهادی را که برای ولی فقیه لازم است، دارد. »18

پس از انتخاب حضرت آیه الله خامنه ای به رهبری امت اسلامی، استقبال بی نظیری از سوی شخصیت ها، علمای مذهبی و سیاسی و نیز تشکل ها و احزاب صورت گرفت. صدای زنگ کاروان هایی که از دور و نزدیک خود را به جماران می رساندند تا با جانشین آن یار سفرکرده بیعت نمایند، تا ماه ها پس از رحلت امام (ره) همچنان به گوش می رسید. پیام های تبریک مراجع عظام و شخصیت های طراز اوّل علمی و سیاسی و نیز احزاب و گروه ها یادآور صحنه های پرشور و هیجانی بود که در غدیر، نقشی ماندگار از خاطره ها بر جای گذاشت  .


89/10/4
10:58 صبح

اصلاحیه

بدست چکنویس در دسته دانشگاه

بسم الله الرحمن الرحیم

قوانین انظباطی دانشگاه ها بماند برای بعد.


89/10/1
2:56 عصر

مطلب بعدی...

بدست چکنویس در دسته

قوانین پوششی و انضباطی در دانشگاه های مختلف دنیا


89/10/1
2:27 عصر

نماز-صف بندی های جهانی؟

بدست چکنویس در دسته امام خامنه ای

بسم الله الرحمن الرحیم

...بینش مکتبی توحیدی فقط مخصوص این نیست که انسان یک وقت رو به قبله بایستد و نماز بخواند، وقتی انسان اعتقاد به توحید دارد، این در اخلاق فردی اش در اخلاق خانوادگی اش، در نوع حرکتشدر زندگی، در سراسر زندگی در همه اینها منعکس می شود، بعد در ساخت اجتماعی منعکس می شود، در نوع صف بندی های جهانی ... تفکر توحیدی به ما می گوید که ما در حد عملی که می خواهیم انجام بدهیم آن را صادقانه انجام بدهیم.

عده ای خیال می کنند که اعتقاد به توحید یعنی همین طور سر کج کردن و مقدس مآبی کردن و یک گوشه ای خزیدن و تسبیح به دست گرفتن و ذکر گفتن! این که نیست ... البته اعتقاد به توحید، عبادت کردن در مقابل خدا را هم دارد ... اما فقط این نیست ... در کنار آن عبادت و گریه نیمه شب پیغمبر، یک چنین جلوه هایی (هم) دارد: علم، شجاعت، رزم، سیاست ...

امام خامنه ای

79/8/17